Osamélé myšlenky

Kdo že je to ta Heaven Felix? Ta holka přece není žádný knihomol, ani spisovatel a už vůbec ne žádný Mozart nebo Twain. Jen mizerný člověk a ještě horší spisovatel.
Když se kdysi dávno před Vánoci zamilovaný pár – ne až tak rozumný – rozhodl, že spolu zapracují na pohlavní svěžesti. Jó, tak to vám vážení byla komedie, jakmile jsem o devět měsíců později přišla na svět já.

Tatínek byl zklamaný z další holčičky. Nic mu však nebránilo udělat si ze mě chlapečka a tak jsem taky vypadala. Každou neděli jsem se z kočárku dívala na fotbalový zápas a pyšnila se na krátko střiženou blonďatou kšticí.
Maminka se nějaký ten týden nevyspala, protože jsem noci proplakala, a když po obědě zamhouřila očka, já mezitím tropila nějakou koninu.
No a s mým příchodem se mojí sestře nedostalo žádné pozornosti.
Ve školce se mnou učitelky měly spoustu trápení, protože když se děti nechtěly podělit o hračky, tak jsem je jednoduše zbila, a když už se jim konečně podařilo mě uspat, tak jsem jim svým hlasitým chrápáním probudila polovinu prcků.
Když už jsem konečně dospěla natolik, abych nastoupila do první třídy. Páni, to bylo každé ráno představení, abych nemusela do školy. Nyní chodím třetím rokem na Střední průmyslovou školu stavební a skoro nic se od té doby nezměnilo. Dobře, mám delší vlasy.

Jsem jedna z těch docela divných osobností. Velký extrovert, hodně mluvím, neustále obklopená lidmi, ale mám ráda samotu, v níž PŘIKUSUJU NEBO POPÍJÍM NĚCO DOBRÉHO, POSLOUCHÁM INSTRUMENTÁLNÍ HUDBU A PÍŠU. A to je věta mí přátelé, která shrnuje mých posledních pár let.

Pravidelně každé ráno zaspím a mám zhruba osmnáct minut k vypravení. Když pak stojím v mrazu a netrpělivě očekávám svůj odvoz, tak jen polemizuju, co jsem v mých třech minutách čekání mohla ještě stihnout. (Umýt si lépe zuby, vypadat jako člověk, najíst se?)
Ve škole oplývám nenávistí ke všem předmětům. Některé hodiny netrpělivě zírám na hodinky. Neustále mluvím, abych zahnala krizi vyčerpání. No a pak jedu přecpaným autobusem domů. Život, který jsem si vždycky vysnila.
Od zastávky zvládnu nějakých pár kroků ke vchodovým dveřím našeho domu, do kterého se několik minut dobývám, protože jako vždy nemám klíče. Na kuchyňské lince mě čeká neohřátý oběd. Pak vyjdu čtrnáct schodů do prvního patra, kde na mě čeká seznam knih, které musím přečíst, než umřu.
Pravděpodobně zvládnu sto padesát stránek nad románem ze světové literatury u šálku černého čaje. Podívám se na několik seriálů a napíšu tak tisíc slov do Wordu, které si stejně nikdy nikdo nepřečte. Před spaním si nachystám věci do školy, umyju se a vyčistím si zuby, aby to vypadalo, jakože jdu opravdu spát. Popřeju mým rodičům dobrou noc a zhruba hodinu a půl se snažím dát prázdnému papíru nějakou hodnotu. Zbylé dvě hodiny strávím přemýšlením, v 01.10 mě z hloubání vysvobodí hluboký spánek.
Další den je jako ten předchozí a ten další taky.

Jo, občas se vzdám černého čaje, knih a jdu trochu žít. Někdy miluju, nezabývám se minulostí a nesnažím se jí zachytit v psaní. Štěstí beru jako něco víc, než jen slet všech krásných pocitů, které nepřetrvávají.
Nebojte, mám cíle a přání. To jen tahle část klade důraz na duševní činnost, samotu a trpí velkou vnitřní nejistotou. Oceňuje krásu, vědomosti a inteligenci. Lidi si k tělu nepřipouští, jelikož má strach ze zklamání a ztráty. Všímá si každého detailu, umí být starostlivá a soucitná s upřímným zájmem o pomoc lidem. Často utíká z reality do snění. Jedna třetina mě, je melancholická.
Druhá část, chce být obdivovaná a úspěšná za každou cenu. Lásku bere jako vedlejší efekt štěstí. Nespokojí se s průměrem, vždy musí být vše podle ní a ráda je v pozici velitele. Zachovává klid, i v obtížných situacích a neprojevuje své pocity. Je cílevědomá, upřímná a smířená se zákeřnostmi života, je flegmatická.
Poslední třetina, bere život jako něco nedocenitelného. Často a ráda přehání. Miluje společnost a adrenalin. Velký optimista, dokáže všechno přeměnit v legraci a nachází v životě spoustu vzrušení. Její největší nepřítel je strach, který zdržuje lidi od dobrodružství. Touží po lásce a důležitější než osobní blaho, jsou pro ni pocity ostatních. Je sangvinická.
Ty další dvě třetiny však nikoho nezajímají. A tak jsem přišla sem, uvolnit se od všech nepříjemných rozptýlení.

8 komentářů:

  1. Milá Heaven Felix, veľmi ti chcem poďakovať za tvoj milý komentár u mňa na blogu, potešil ma a cením si ho. Rada ťa vítam v "blogovom svete", dúfam, že ti tu bude dobre a že si tak nájdeš svoje miesto na písanie. :)

    ReplyDelete
  2. Píšeš opravdu krásně a poutavě :) Když jsem četla tvou povídku, vzpomněla jsem si na svoje povídkový roky a najednou mi bylo líto, že jsem už tak dlouho nic nenapsala :) Vážně, už se moc těším na tvoje články a rozhodně tu nejsem naposledy :) Jsi nádherná a moc sympatická :) Sice píšu blog o kosmetice, což může vypadat trochu povrchně, ale knihy mám taky moc ráda :)) A v neposlední řadě ti chci moc poděkovat za krásný komentář u mého článku! :)

    ReplyDelete
  3. Když jsem si komentář od tebe četla poprvé, zrovna jsem stála na zastávce a čekala na autobus domů. Kdybych nestála za telefonní budkou, a lidi by na mě viděli, tak by si říkali ''Sakra proč ta holka vyskočila a kření se do mobilu?'' Díky budko! Ani nevíš, jak strašně moc jsem ráda, že jsi se vrátila ♥ Musím se přiznat, že jsem se chvilku cítila jako stalker... Hledala jsem tě díky tvých přezdívek na googlu, abych našla nějakou mailovou adresu a napsala ti, jak se alespoň máš a tak. Jednu jsem našla, ale nevím, jestli ji používáš:D Smířila jsem se s tím, že jsi blogování vypustila ze svého života a doufala v to, že si spokojeně a šťastně žiješ svůj život:) Šíleně se mi stýskalo po tvém psaní a komentářích, které mi vždy zlepšily den ♥
    Jinak já si žiju v podstatě dobře. Jsem v prváku na hotelové škole a jsem tam spokojená:) Jak jsi viděla, já budu na internetu skrz blogy otravovat pořád:D No a jak se máš ty? Co je u tebe nového? :)

    DaydreamerNatty

    ReplyDelete
  4. Som neskutočne vďačná za tvoj komentár, veľmi ma potešil ♥ Taktiež som sa potešila, keď som zistila, že si to ty a že som ťa opäť našla, pretože si sa jednoducho vyparila. Som rada, že sa ti páčia moje lyrické výlevy duše (málokto to znesie).

    Kompletne som sa objavila v tomto: " Před spaním si nachystám věci do školy, umyju se a vyčistím si zuby, aby to vypadalo, jakože jdu opravdu spát. Popřeju mým rodičům dobrou noc a zhruba hodinu a půl se snažím dát prázdnému papíru nějakou hodnotu. Zbylé dvě hodiny strávím přemýšlením, v 01.10 mě z hloubání vysvobodí hluboký spánek" - buď čítam, píšem alebo premýšľam (zistila som, že som najkreativnejšia medzi polnocou a druhou hodinou ráno).

    Som cholerická (obdivujem flegmy) perfekcionistka, takže aj ja chcem byť docenená a obdivovaná a vždy prvá! Je to trochu hlúpe, ale som súťaživá a všetko musí byť dokonalé, nič nie je pre mňa dobré a preto je so mnou ťažké existovať.

    ReplyDelete
  5. Zaprvé chci poděkovat za komentář, strašně moc mě potěšil! Culila jsem se u něj jako malý děcko.
    Píšeš opravdu zajímavě, baví mě to číst. Libí se mi, že s některými názory nebo myšlenkami se ztotožňuji a jak to tady čtu, tak zdaleka nejsem jedinná:)
    Přeju hodně štěstí a úspěchů na stavárně, v psaní a hlavně v životě!:)

    ReplyDelete
  6. Jééééj :) Toto je asi najlepší zoznamovací článok aký som kedy čítala :) Píš ďalej, naozaj ti to ide a teším sa na ďalšie články, pretože sa sem budem fakt rada vracať :) Inak tiež zbožňujem knihy, doma mám stále v nejakej nos a v škole / v autobuse do školy zase v mobile kde mám pár stiahnutých, lebo nosiť normálne knihy by bolo pre mňa trochu nepraktické a hlavne by to bolo ťažké :)

    ReplyDelete
  7. Píšeš moc pěkně a poutavě. Těším se na další články! :)

    ReplyDelete
  8. Som veľmi veľmi rada, že si späť :) Zo starého blogu (teda vlastne blogov :D) si zo dňa na deň zmizla, čo ma dosť mrzelo a pomerne dosť často po tvojom odchode som kontrolovala, či náhodou nepribudne niečo nové. Ale namiesto toho si sa objavila na blogspot, za čo som rada (let's be real, je to tu oveľa lepšie). Teším sa na články :3
    beelievin.blogspot.com

    ReplyDelete

 

Poem - maybe even good


Honíme se za představami naší budoucnosti.
Jednou odhalíme tu pravdu,
že někdo umře dřív, než ji naplní.

Protože většina z nás lape po vzduchu skrz poničené plíce.
Zakládáme oheň uvnitř sebe samých jen pro zábavu,
jen pro rozptýlení našich srdcí od stesku.

Stín padl na místo, kde jsi kdysi byl.
Opustil mně uprostřed věty,
vědíc všechny ty věci, před kterými jsi unikl.

Viděla jsem konec dřív, než jsme začali.
Mohl bys pořád být, tím čím jsi chtěl,
tím cos mi řekl, že budeš, když jsem tě potkala.

Meet The Author


,,Žila byla dívka v zastaralém pokoji posetém od shora dolů knihami, kterému se díky množství neprobádaného dobrodružství říkalo Země Nezemě. Snila o poznání dosud nepoznaného, trpěla hypomanií a dávala přednost fikcím před realitou. Věřila, že vědci jednou vynaleznou robotické oči a nezamítá pravděpodobnost toho, že se po smrti ocitne na nadýchaném mráčku, kde bude třicet pět stupňů pod nulou a občas si zahraje na harfu. Vítá vás v první kapitole svého nekonečna, kde nikdy nezjistíte, co z toho všeho byla pravda. Jsem mizerný člověk, i mizerný spisovatel. Předcházejte zapomnění a bojujte sami se sebou. Já se učím, přátelé. I já se učím...''
— Heaven Felix that girl in little high waisted shorts

,,The web should be free from annoying distractions''
— Anonym